Nadchodzi nowy, większy i mocniejszy Kawasaki Versys 1100!

Plotki się ziściły!

W skrócie
  • Kawasaki prezentuje Versysa 1100 2025
  • Większy silnik i więcej mocy - to część zmian, które kryją się w jednostce napędowej
  • Wsiądź na Versys 1100 i ustaw swoje horyzonty na "Destination Everywhere"

Segment motocykli adventure rośnie w siłę z każdym kolejnym rokiem – prezentowane modele są jeszcze bardziej uniwersalne, lepiej wyposażone i przede wszystkim każdy kolejny napędzany jest coraz to większą i mocniejszą jednostką napędową. Kawasaki musiało zagonić swoich inżynierów do pracy, aby nadążyć za obecnymi trendami. Efektem ich prac jest najnowsze wcielenie flagowego Versysa.

To po prostu musiało się stać – jeśli Kawasaki myślało o utrzymaniu się w stawce to konieczne było wprowadzenie kilku istotnych zmian w dużym Versysie, który na rynku zadebiutował w 2012 roku i systematycznie był rozwijany. Subtelne modyfikacje nie były jednak wystarczające, więc inżynierowie zabrali się do pracy, aby przede wszystkim popracować nad poprawą ergonomii oraz silnikiem, który musiał zostać dostosowany do norm emisji spalin Euro 5+. Panie i panowie, czas powitać nowego Versysa 1100, który powstał zgodnie z filozofią „Destination Everywhere”.

Najważniejsze informacje:

  1. Kawasaki wkracza w 2025 rok z nowym modelem Versys 1100.
  2. Nowy Versys 1100 ma zwiększoną pojemność silnika do 1099 cm3 dzięki dłuższemu o 3 mm skokowi tłoka.
  3. Moc maksymalna wzrosła ze 120 KM do 135 KM.

Przeczytaj również:

Kawasaki Versys 1000 2022: czemu to jest takie dobre?

Zmiany niewidoczne, ale jakże ważne

Przede wszystkim efektem przystosowania silnika do bardziej rygorystycznych norm emisji spalin było zwiększenie pojemności z 1043 cm3 do 1099 cm3, dzięki czemu wzrosła również moc maksymalna do 135 KM (poprzednik dysponował mocą 120 KM). To bardzo istotna zmiana w kwestii panujących na rynku trendów – użytkownicy motocykli z segmentu turystycznych adventure systematycznie zaznaczają, że mocy nigdy nie jest za mało, więc śmiało można powiedzieć, że Kawasaki zrobiło bardzo dobry ruch. Znacznie zmienił się również moment obrotowy szczególnie w średnim i wysokim zakresie obrotów, dzięki czemu jazda staje się jeszcze przyjemniejsza, a Versys 1100 jeszcze bardziej ochoczo przyśpiesza.

W samej jednostce pojawiło się również kilka kluczowych zmian – przede wszystkim centralne kanały dolotowe zostały wydłużone w stosunku do zewnętrznych o 45 mm, a także przeprojektowano ich kształt. Zastosowane zostały również nowe profile krzywek z mniejszym wzniosem zawodu, a także wprowadzono nowe ustawienia jednostki sterującej ECU. Nowością jest wałek wyrównoważający i cięższe koło zamachowe. Wszystkie te zmiany miały na celu zwiększenie momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów, tj. pomiędzy 4000 a 7000 obr/min. Na pokładzie pojawiła się również chłodnica oleju, która znacznie poprawiła wydajność układu chłodzenia. Zmodyfikowany system Kawasaki Quick Shifter (KQS) działa już od 1500 obr./min, a nowe przełożenia wyższych biegów w połączeniu z elektronicznym tempomatem poprawiają komfort jazdy turystycznej.  Średnica tylnej tarczy hamulcowej została zwiększona z 250 do 260 mm.

Przemyślana ewolucja

Ciężko w przypadku nowego Versysa 1100 mówić o potężnej rewolucji, bo zdecydowanie są to zmiany, które są wyjątkowo przemyślane. Sam design jest niemalże identyczny, a Kawasaki zaznacza, że kluczowe modyfikacje zostały wprowadzone w jednostce napędowej, znacznie wpływając na poprawę prowadzenia. Nie zmienił się rozmiar kół, co potwierdza, że flagowy turystyk z Akashi zdecydowanie jest propozycją nastawioną na dalekie podróże po mniej lub bardziej wymagających asfaltowych drogach, chociaż należy zaznaczyć, że żadnym problemem nie będą dla niego także szutry.

Do dyspozycji kierowcy będzie kontrola trakcji KTRC, ABS działający również podczas jazdy w zakręcie, szeroki wybór trybów mocy i jazdy, a w wersjach SE pojawi się również elektronicznie regulowane zawieszenie firmy Showa. Aplikacją Kawasaki Rideology będzie można sterować również komendami głosowymi. Nowy Kawasaki Versys 1100 będzie dostępny w kilku wersjach kolorystycznych – wersja podstawowa: Metallic Matte Graphene Steel Gray / Metallic Diablo Black, a S i SE: Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black oraz Pearl Robotic White / Metallic Diablo Black.

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button